Thailand.. Same same, but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom en Lotte - WaarBenJij.nu Thailand.. Same same, but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom en Lotte - WaarBenJij.nu

Thailand.. Same same, but different

Door: Tom en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Tom en Lotte

07 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen!

Allereerst natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal!!

Hoe gaat het met jullie? Wij zijn ondertussen alweer ruim 3,5 maand geleden naar het fantastische Azie vertrokken en beginnen iedereen langzamerhand toch wel een beetje te missen! We hebben al vier landen bezocht en achter ons gelaten en nu zijn we alweer ons 5e land binnengekomen, namelijk Thailand! We zijn nu in Bangkok, hèt backpackersmekka! Hier keken we natuurlijk al lang naar uit en tot nu toe vinden we het super. De Khao San Road is om de hoek en de sfeer daar is top, iedereen is relaxed en overal zijn kraampjes met heerlijk eten of superleuke souvernirs en kleding. Een straat verder is minstens zo leuk met al zijn gezellige lichtjes en vele restaurantjes en barretjes met live muziek. Gisteravond hebben we de stad vanaf een hoge toren bekeken en hebben hier de zon zien ondergaan en de vele lichtjes van de stad aan zien gaan. Grappig was dat we dit in Saigon (Vietnam) ook hadden gedaan en het haalde dan ook weer vele herinneringen aan onze avonturen daar naar boven. Vandaag zijn we vroeg opgestaan om de Wat Arun (temple of dawn) te bekijken in het licht van de opkomende zon. Vervolgens naar het koninklijk paleis geweest waarbij ook een groot tempelcomplex zit. De tempels hier lijken nog kleurrijker en gedetailleerder dan in de andere landen, erg mooi!!

Nu weer even terug naar Cambodja! De vorige keer dat we schreven waren we in Phnom Penh en vanuit daar zijn we naar het strand afgereisd. Vanuit de badplaats Sihanouk Ville hebben we de boot naar Koh Rong gepakt. Koh Rong is een heerlijk eiland vol met backpackers die even willen bijkomen van de vele indrukken. Nadat we op een redelijk hoog tempo door Laos en Cambodja hadden gereisd was dit ook voor ons een heerlijke plek om helemaal tot rust te komen. Overdag lekker bruin worden op het strand en 's avonds een hapje eten in een restaurant om vervolgens de dag af te sluiten met een biertje in een bar, en dat 8 dagen lang! Op dit eiland hebben we ook kerst gevierd waarbij we onszelf even lekker hebben verwend in een mooie bungalow met uitzicht op zee. Gek om voor het eerst met kerst niet thuis te zijn maar toch ook wel heel bijzonder om het op zo'n heerlijke plaats te vieren. De laatste dag hebben we nog een boottour rondom het eiland gedaan waarbij we onder andere een klein dorpje bezocht hebben, gingen snorkelen en hebben gevist om vervolgens onze vangst op de barbeque te gooien en op te eten. Deze dag sloten we af midden op het water om te genieten van de beste zonsondergang die we ooit hebben gezien en toen het donker was doken we nog een keer het water in om te zwemmen met plankton. Dit was een hele bijzondere ervaring omdat het overal waar je zwom oplichtte door glinsteringen.

Met Oud&Nieuw in het vooruitzicht en al een staande boeking in Sihanouk Ville moesten we helaas weer dag zeggen tegen Koh Rong. Gelukkig bleek het in Sihanoukville ook prima vertoeven en gingen we hier weer verder met ons luie strandleventje. Met Oud&Nieuw hebben we een fantastisch strandfeest gehad samen met een groep leuke mensen om ons heen. Iets voor 12 gingen we met zijn allen naar de waterrand waar overal waar we konden kijken al vuurwerk te zien was. Zelfs vanaf boten werd vuurwerk afgestoken. Op de een of andere manier lukte het niet zo goed om de tijd in de gaten te houden en was het, zonder af te tellen, opeens al 2016! We hebben een flesje champagne opengemaakt en een wensballon opgelaten om vervolgens het nieuwe jaar goed te beginnen met een nieuwjaarsduik. Nog steeds was overal vuurwerk te zien, geweldig om vanaf het water te bekijken! Oud&Nieuw was voor ons dit jaar dus echt onvergetelijk!

Vanuit Sihouk Ville hebben we de busreis naar hier gemaakt wat ons uiteidelijk 14 uur heeft gekost, een van de langste tot nu toe! We zijn van plan om tot de 9e hier te blijven om dan een nachttrein naar Chiang Mai te pakken. Nu al zin om de rest van Thailand te bekijken!

• 07 Januari 2016 - 09:08

Silive:

Nogmaals: alle goeds voor 2016 voor jullie Tom en Lotte!
    Ik was benieuwd hoe jullie kerst en oud en nieuw zouden vieren.
    Erg apart lijkt me dat, zo ver weg met een heel andere cultuur.
    Je omschrijving geeft een heel goed beeld weer, ik stel me zo helemaal voor hoe jullie met oud en nieuw daar aan zee staan te kijken. En dan zie je het vuurwerk nóg mooier door het water.
    Wat is dat toch met de wensballonnen? Ook hier hebben we er 1 opgelaten. En je ouders ook al!
    Ik heb er al jaren 1 in de kast en om 5 over 12 dacht ik opeens : die moet nu de lucht in!
    Veel plezier nog in Thailand en goed op jullie zelf passen! Liefs Silvie

• 07 Januari 2016 - 20:58

Theo En Jet:

Lieve Lotte en Tom
    Wat een fijne samenvatting van jullie reiservaringen. Inderdaad kunnen we ons, zoals Sivie al zegt, zo een klein beetje voorstellen hoe het moet zijn. Fijn om te horen dat jullie ons toch ook wel een beetje missen, maar ons advies is dat jullie vooral erg moeten genieten. Waarschijnlijk lukt dat wel want jullie hebben nog een heerlijke tijd te gaan.
    Wij hebben jullie vooral rond de feestdagen flink gemist maar lang leve FaceTime!!!
    Heerlijk zo'n week ' wonen' op het strand. Als zeeliefhebber is dat toch wel mijn droom.

En dan nu in Thailand: heel benieuwd zijn we naar jullie avonturen daar, waarvan leren duiken er een is!
    Geniet ervan en maak er een prachtige tijd van. Tot apps, mails, sms of op FaceTime.
    Dag lieverds
    Dikke kus Theo en Jet

• 08 Januari 2016 - 22:56

Koen:

Lieve zus,

Supermooi verhaal weer! Geniet van de gekke maar leuke avonturen die jullie meemaken. Toch hoop ik stiekem dat je gauw weer thuis komt! Geniet van elkaar en van de cultuur!!

Liefs Koen