Kilometers later... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Tom en Lotte - WaarBenJij.nu Kilometers later... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Tom en Lotte - WaarBenJij.nu

Kilometers later...

Door: Tom en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Tom en Lotte

06 Oktober 2015 | Indonesië, Senggigi

Halloooo lieve allemaal,

Zijn we weer, vele kilometers verder en natuurlijk weer veel ervaringen rijker. De vorige keer dat we schreven waren we in Yogyakarta en keken we uit naar ons bezoek aan de Borobodur tempel bij zonsopkomst. Dit bleek nog veel mooier dan we hadden gehoopt, het uitzicht vanaf Borobodur is echt geweldig. We konden er helaas geen uren van genieten, want onze bus naar de Bromo vulkaan stond alweer op ons te wachten. Dit bleek een 14 uur durende tocht (wij dachten 5 uur!) te zijn. Gelukkig zaten we voorin en hadden we mooi uitzicht. Helaas moet je voor de hoeveelheid uitzicht dan wel weer wat beenruimte inleveren.

Bromo was echt heel gaaf. Met jeeps gingen we eerst weer naar een uitzichtpunt de zonsopkomst bekijken. Het was nog erg koud en we moesten even vechten voor een goed plekje, maar dit was uiteindelijk helemaal de moeite waard, wauw wat was het mooi!

Ijen, het volgende plekje waar we naartoe gingen was weer totaal iets anders, iets wat wij beiden nog nooit hadden gezien of meegemaakt. Het is een zwavelmijn, waar de mijnwerkers nog steeds elke dag 80 kilo zwavel op hun schouders tillen, berg op berg af, en dit drie keer per dag. We hadden erg veel bewondering voor deze mijnwerkers, gezien het feit dat je minimaal 2 uur bezig bent met de klim en grotendeels is het niet eens echt een pad maar het beklimmen van rotsen. Ik (Lotte) kon zich al iets meer inleven in de mijnwerkers aangezien ik de klim aanging met 40 graden koorts, wat het natuurlijk allemaal niet makkelijker maakte (sorry pap en mam, ik zal de volgende keer beter voor mezelf zorgen). De volgende dagen moest ik dus eerst even uitzieken en zochten we onze rust in Sanur, Bali. Gelukkig vonden we al snel onze krachten weer terug en maakten we de oversteek naar Gili Meno, aka bounty eiland. Hier hebben we veel gerelaxed, gesnorkeld, lekker gegeten en vooral veel genoten van het prachtige weer. Ondertussen beginnen we er al bijna een beetje uit te zien als de mensen hier.

Nu houden we een korte pauze van onze scootertocht in Senggigi, Lombok. We hebben vanochtend een scootertje gehuurd en gaan hierop lekker Lombok verkennen.

Tot snel weer!

Liefs Tom en Lotte

• 06 Oktober 2015 - 08:18

Emiel Bergervoet:

Hallo Lotte en Tom,
    Prachtig om te lezen wat jullie meemaken, en hoe jullie genieten van de reis!
    Blijf genieten van het land en de nieuwe vriendschappen.
    Gr. Emiel

• 06 Oktober 2015 - 08:20

Silvie:

Weer een mooi verslag en wat maken jullie een hoop mee zeg! Lotte ik ben blij dat je weer beter bent. De foto's zijn werkelijk prachtig en zo kunnen we een klein beetje zien wat jullie allemaal zien. In het echt moet het nog zoveel mooier zijn. Doe het kalm aan en geniet ze! liefs Silvie

• 06 Oktober 2015 - 13:12

Eric:

Hoi lieve Tom en Lotte,
    Geweldig om te zien dat jullie genieten in het mooie Indonesia. Gelukkig is Lotte ook weer de oude!
    Wat een mooie paradijselijke foto's ! Jullie vervelen je niet zo te zien.Nog mooie markten bezocht?
    Maak notities en foto's/film want we zijn er erg nieuwsgierig naar en ga door met genieten!!
    Papa

• 06 Oktober 2015 - 21:55

Wilma:

Hoi Lotte en tom
    Wat een leuke verhalen weer ikl geniet samen met jullie van je belevenissen. Wat fijn Lotte dat het weer wat beter gaat . dank je tom dat je goed voor mijn lieve nichtje zorgt . lieve Lotte en tom tot jullie volgend verhaal dikke kus

• 06 Oktober 2015 - 21:55

Jet En Theo:

Hoi lieve Lotte en Tom,

Wat een indrukwekkend vervolg van jullie blog. Wat ontzettend leuk om dit te lezen. We zitten allebei glimlachend achter de i-pad. Het doet goed te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie zo genieten. Wat een prachtige foto's. Om jaloers op te worden. Om te merken hoe fijn jullie het hebben maakt voor ons het gemis wat minder zwaar. Inderdaad, jullie moeten wel goed op je zelf blijven passen. En natuurlijk ook veelvuldig blijven bloggen. Het is echt heerlijk om jullie ervaringen te lezen en te zien hoe prachtig het daar is. We genieten met jullie mee!

Kus, Jet en Theo

• 19 Oktober 2015 - 16:23

Maurice:

Hoi Lotte en Tom,

Met een beetje vertraging heb ik jullie blog gelezen (Paulette heeft het mij gisteren gestuurd), ik ben erg onder de indruk. Nee jaloers ben ik niet maar ik benijd jullie wel! Van Paulette heb ik trouwens gehoord (zij en Eric waren bij ons op bezoek afgelopen zaterdag) dat jullie nu alweer in Vietnam zitten, mmmmm heerlijk!
    Zeg, ik heb mijn emailadres op de mailinglist gezet dus volgende keer ontvang ik jullie blog rechtstreeks!

Moedig voorwaarts!

Maurice

• 23 Oktober 2015 - 15:30

André:

Ha Tom en Lotte,

Goed om te lezen dat jullie mooie reis nog bezig is. Nadat wij elkaar in de Green Canyon hebben ontmoet hebben wij ook nog 3 mooie weken in Indonesië gehad maar zijn ondertussen helaas al weer thuis, dat is wel weer even wennen!
    Geniet er dus nog maar intens van!

Dat wij thuis zijn houd ook in dat wij met ons fotoboek gaan beginnen en nu vroegen we ons af of het mogelijk is dat jullie bij je volgende internet cafe bezoek ons een paar van de foto's/filmpjes uit de canyon willen sturen. We zouden jullie erg dankbaar zijn!

veel plezier nog!
    André en Marieke

• 18 November 2015 - 17:26

Wilma En Bert Pardijs:

Hoi Lotte en Tom,

Ik zat er al naar uit te kijken naar jullie belevenissen.
    Fijn dat het zo goed met jullie gaat en genieten. Wat een prachtige foto's net of je in het paradijs bent. Dit vergeet je je hele leven niet meer. Ga door met genieten en tot de volgende blog.
    Kusjes Bert en Wilma